Ikona wyszukiwania

Podsumowanie 2020: Compassion w mediach 

News Section Icon Opublikowane 25.02.2021

Początek 2021 roku to dobry czas na kolejne podsumowania roku 2020. Ogólne podsumowanie naszych działań przeczytać możecie tutaj. W tym artykule chcemy skupić się na tym, gdzie i jak pojawiało się Compassion w mediach. 

Dlaczego to ważne? Musimy informować społeczeństwo o swoich działaniach, postulatach czy wynikach śledztw. Inaczej trudno będzie nam zebrać poparcie dla niezbędnych zmian na rzecz zwierząt hodowlanych. W 2010 roku zostały zaprezentowane wyniki dużego badania przeprowadzonego przez Kansas State University. Naukowcy zbadali wszystkie doniesienia prasowe w amerykańskich mediach na temat dobrostanu zwierząt i warunków ich hodowli w okresie 1998-2008 i porównali je z poziomem sprzedaży mięsa w tym samym czasie. Wyniki analizy okazały się zaskakujące i pojawiły się dwa wnioski. Materiały prasowe opisujące niski dobrostan i cierpienie zwierząt, miały ogólnie negatywny wpływ na popyt na mięso – zwłaszcza wieprzowinę i drób – a zwiększenie uwagi mediów na kwestie dobrostanu zwierząt skłaniało konsumentów i konsumentki raczej do zakupu mniejszej ilości mięsa niż realokację wydatków na inny rodzaj mięsa. 

Compassion w mediach 

Najważniejszym dniem 2020 roku był dla nas 2 października. To tego dnia przekazaliśmy Komisji Europejskiej prawie 1,4 miliona podpisów pod Europejską Inicjatywą Obywatelską „Koniec Epoki Klatkowej”. Dzięki pomocy Instytutu Monitorowania Mediów, mogliśmy dokładnie policzyć ilość publikacji, jaka ukazała się na temat Końca Epoki Klatkowej od 2 października do końca 2020 roku.  Tylko w ciągu tych 3 miesięcymówiliśmy w mediach o potrzebie zakończenia hodowli klatkowej zwierząt 53 razy. Łącznie z postami na social media oznacza to, że dotarliśmy z naszym komunikatem do niemal miliona osób. O Końcu Epoki Klatkowej (KEK) pisała m.in. Rzeczpospolita, Onet czy Dziennik Gazeta Prawna. Mówiliśmy o niej w TokFM czy Polskim Radiu. 

Media KEK

Ale KEK pojawiał się w mediach przez cały rok. Wielką radością napawa nas fakt, że zainspirowany KEK artykuł Agnieszki Sowy „Zwierzę hodowlane”, opublikowany na łamach Polityki w marcu ubiegłego roku, został nagrodzony nagrodą Grand Press 2020 w kategorii publicystyka! 

Podsumowanie Agnieszkasowa

Drugim medialnym hitem była dla nas w tym roku kampania przeRYBAne. Tutaj naprawdę rozbiliśmy bank! Tylko w grudniu ubiegłego roku, przede wszystkim za sprawą naszego sondażu, video i petycji dotyczących sprzedaży żywego karpia, Compassion pojawiła się w mediach 213 razy. Łącznie z publikacjami w social media, gdzie na Instagramie nasze video udostępniali m.in. Maja Ostaszewska, MagdalenPopławska, Rafał Janicki czy Agata Buzek, informacje o naszych działaniach dotarły do niemal 3 milionów osób. 

Media Przerybane

A przecież rok trwa 12 miesięcy i nie były to jedyne kampanie, o jakich pisały w 2020 polskie media. Nasz raport pandemiczny pojawił się m.in. na łamach Forbesa czy Wysokich Obcasów. O koszcie taniego mięsa pisała Wirtualna Polska. A nasz sondaż dotyczący uboju bez ogłuszania odbił się echem choćby w Rzeczpospolitej, Gazecie Wyborczej czy Oko.Press. Nasza prezeska, Małgorzata Szadkowska, wzięła też udział w dyskusji na temat uboju bez ogłuszania na antenie Polsatu. 

Łącznie w 2020 roku fundacja Compassion Polska pojawiła się w mediach przynajmniej 338 razy. Przynajmniej, bo nie wszystkie publikacje mogliśmy za pomocą dostępnych nam narzędzi wychwycić. To bardzo ważne dla naszego głównego celu – zakończenia okrutnego systemu hodowli przemysłowejTo wszystko mogło wydarzyć się dzięki Waszemu wsparciu. Dziękujemy! 

Razem możemy zrobić jeszcze więcej. Dlatego, jeśli czujesz, że chcesz do nas dołączyć - wpłać 1% podatku dla Compassion Polska. 

1 Procent Dla Zwierzat
Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).