Ikona wyszukiwania

News Section Icon Opublikowane 20.05.2021

Carrefour Polska jako pierwsza sieć handlowa w Polsce podpisała właśnie umowę European Chicken Commitment (ECC), europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurczaków (tzw. brojlerów). Zobowiązanie zostanie zrealizowane przez sieć do roku 2026 i zostało wypracowane we współpracy z naszą organizacją.

Zobowiązanie obejmuje wszystkie produkty świeże, mrożone oraz produkty przetworzone marki własnej, w których składzie znajduje się minimum 50% mięsa drobiowego i oznacza ono m.in. korzystanie jedynie z ras wolnorosnących czy zmniejszoną obsadę na fermach.

W opublikowanym dziś oświadczeniu Carrefour Polska zobowiązał się do poprawy dobrostanu kurczaków wraz z innymi referencjami dotyczącymi dobrostanu zwierząt, które już teraz obejmują w Carrefour Polska zakaz sprzedaży żywego karpia (od 2020 r.) oraz odejście od jaj klatkowych w produktach marki własnej (do 2020) i wycofanie wszystkich krajowych jaj klatkowych (do końca 2025).

- Zagadnienia dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt oraz poszanowania środowiska naturalnego zajmują priorytetowe miejsce w długofalowej strategii rozwoju produktów marki własnej Carrefour. Już dwie dekady temu, kiedy nasza sieć wprowadzała pierwsze marki własne, głównie Jakość z Natury, podjęliśmy szereg działań w obszarze dobrostanu zwierząt. Dołączenie do European Chicken Commitment to kolejny krok w kierunku podniesienia jakości oferowanych przez nas produktów marki własnej Carrefour oraz działań dla dobra naszej planety.

- mówi Marek Lipka, Członek Zarządu Carrefour Polska.

- Gratuluję Carrefour Polska tej decyzji. To ważny moment jeśli chodzi o sieci supermarketów w Polsce i hodowle kurczaków. Mam wielką nadzieję, że pozostałe sieci handlowe pójdą śladem Carrefour Polska i podejmą podobne decyzje, do czego oczywiście mocno zachęcam. Polska jest największym producentem kurczaków mięsnych w Europie i przemysłowa hodowla tych ptaków ma swoje poważne konsekwencje dobrostanowe dla zwierząt i dla środowiska, a więc na obszarach, gdzie buduje się takie fermy. Cieszy mnie, że troska o los zwierząt staje się coraz ważniejszą kwestią dla sieci handlowych.

– skomentowała Małgorzata Szadkowska, prezeska naszej fundacji.

Wszystkie szczegóły dotyczące zobowiązania European Chicken Commitment można znaleźć na stronie https://welfarecommitments.com/letters/europe/pl/

 

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).