Ikona wyszukiwania

Zuza Kołodziejczyk w kampanii End.It

News Section Icon Opublikowane 23.08.2023

Modelka i influencerka Zuza Kołodziejczyk włączyła się w kampanię podnoszącą świadomość nadkonsumpcji produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce. „Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w Polsce nadal spożywamy tak ogromne ilości mięsa” – tak zareagowała na wnioski płynące z naszego najnowszego raportu „Więcej pieniędzy, więcej mięsa”.

Zuza Kołodziejczyk w błękitnej koszulce Compassion in World Farming
Zuza Kołodziejczyk w kampanii End.It

W raporcie „Więcej pieniędzy, więcej mięsa” ujawniliśmy zatrważającą skalę konsumpcji mięsa i innych produktów odzwierzęcych w Polsce. Jesteśmy trzecim krajem w Unii Europejskiej i czwartym w Europie pod względem ilości spożywanego mięsa. Przeciętna Polka czy Polak jedzą go cztery razy więcej niż zalecana ilość w zaleceniach planetarnej diety prozdrowotnej wypracowanej przez komisję EAT-Lancet.

„Jestem zdziwiona i zupełnie nie rozumiem, dlaczego w Polsce nadal spożywamy tak ogromne ilości mięsa pomimo wielu dostępnych informacji na temat negatywnego wpływu takiej nadkonsumpcji. Nasi dziadkowie jedli mięso raz w tygodniu, dziś wiele osób nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa, a takie podejście jest przecież zwyczajnie szkodliwe. Wydaje mi się, że w tym temacie potrzeba jeszcze więcej edukacji, ale też gotowych rozwiązań systemowych, ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów żywieniowych. Wierzę, że jeśli więcej osób zacznie zdawać sobie sprawę z konsekwencji stosowania takiej przesyconej mięsem diety, nie będzie trzeba namawiać ich do zmian, które wszystkim wyjdą na dobre” – tak skomentowała nasz raport Zuza Kołodziejczyk.

Tym samym zwyciężczyni trzeciej edycji programu telewizyjnego „TOP MODEL – Zostań Modelką” dołączyła do polskiej aktorki Mai Ostaszewskiej, znanego z serialu „Sukcesja” Briana Coxa i Alana Cumminga, gwiazdy „X-Men 2”, „GoldenEye” czy serii „Mali agenci”, którzy również wsparli kampanię End.it przeciwko hodowli przemysłowej zwierząt.

Zuza Kołodziejczyk wzięła również udział w letniej sesji zdjęciowej, która uzmysławia, że jest gorąco, a będzie jeszcze goręcej – a to właśnie wysokie spożycie mięsa jest dopalaczem katastrofy klimatycznej.

Zuza Kołodziejczyk stoi w stroju kąpielowym i szortach na tle wywieszonych koszulek z napisem Compassion in World Farming
Zuza Kołodziejczyk w kampanii End.It

Jesteśmy dumni, że Zuza dołączyła do naszej kampanii i wspiera postulaty związane z redukcją spożycia mięsa” – mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion in World Farming Polska. „W budowaniu świadomości społecznej zaangażowanie znanych i lubianych osób publicznych jest kluczowe, ponieważ pozwala dotrzeć z naszym przekazem niekiedy do milionów osób” – dodaje Małgorzata Szadkowska.

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).