Zuza Kołodziejczyk w kampanii End.It
Opublikowane 23.08.2023
Modelka i influencerka Zuza Kołodziejczyk włączyła się w kampanię podnoszącą świadomość nadkonsumpcji produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce. „Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w Polsce nadal spożywamy tak ogromne ilości mięsa” – tak zareagowała na wnioski płynące z naszego najnowszego raportu „Więcej pieniędzy, więcej mięsa”.
W raporcie „Więcej pieniędzy, więcej mięsa” ujawniliśmy zatrważającą skalę konsumpcji mięsa i innych produktów odzwierzęcych w Polsce. Jesteśmy trzecim krajem w Unii Europejskiej i czwartym w Europie pod względem ilości spożywanego mięsa. Przeciętna Polka czy Polak jedzą go cztery razy więcej niż zalecana ilość w zaleceniach planetarnej diety prozdrowotnej wypracowanej przez komisję EAT-Lancet.
„Jestem zdziwiona i zupełnie nie rozumiem, dlaczego w Polsce nadal spożywamy tak ogromne ilości mięsa pomimo wielu dostępnych informacji na temat negatywnego wpływu takiej nadkonsumpcji. Nasi dziadkowie jedli mięso raz w tygodniu, dziś wiele osób nie wyobraża sobie posiłku bez mięsa, a takie podejście jest przecież zwyczajnie szkodliwe. Wydaje mi się, że w tym temacie potrzeba jeszcze więcej edukacji, ale też gotowych rozwiązań systemowych, ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów żywieniowych. Wierzę, że jeśli więcej osób zacznie zdawać sobie sprawę z konsekwencji stosowania takiej przesyconej mięsem diety, nie będzie trzeba namawiać ich do zmian, które wszystkim wyjdą na dobre” – tak skomentowała nasz raport Zuza Kołodziejczyk.
Tym samym zwyciężczyni trzeciej edycji programu telewizyjnego „TOP MODEL – Zostań Modelką” dołączyła do polskiej aktorki Mai Ostaszewskiej, znanego z serialu „Sukcesja” Briana Coxa i Alana Cumminga, gwiazdy „X-Men 2”, „GoldenEye” czy serii „Mali agenci”, którzy również wsparli kampanię End.it przeciwko hodowli przemysłowej zwierząt.
Zuza Kołodziejczyk wzięła również udział w letniej sesji zdjęciowej, która uzmysławia, że jest gorąco, a będzie jeszcze goręcej – a to właśnie wysokie spożycie mięsa jest dopalaczem katastrofy klimatycznej.
„Jesteśmy dumni, że Zuza dołączyła do naszej kampanii i wspiera postulaty związane z redukcją spożycia mięsa” – mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion in World Farming Polska. „W budowaniu świadomości społecznej zaangażowanie znanych i lubianych osób publicznych jest kluczowe, ponieważ pozwala dotrzeć z naszym przekazem niekiedy do milionów osób” – dodaje Małgorzata Szadkowska.
Zakończmy to! Podpisz naszą petycję!
Cierpienie zwierząt hodowlanych to także cierpienie ludzi. Nasz plan ratunkowy pomoże odmienić aktualny system żywnościowy – dla zwierząt, dla Ziemi i dla nas. Dowiedz się więcej i podpisz petycję!
Podpisz petycję