Search icon

News Section Icon Opublikowane 03.09.2020

W ramach kampanii przeRYBAne Fundacja Compassion Polska od lat przypomina, że ryby to czujące, inteligentne oraz wrażliwe stworzenia. Dlatego bardzo cieszy nas, że sieć Carrefour Polska zobowiązał się do wycofania ze sprzedaży żywego karpia, ograniczając niepotrzebne cierpienie karpi. Zmiana ta nastąpi w sklepach Carrefour do końca 2021 roku.

Podejmujemy wiele działań i inicjatyw, które pozwalają nam oferować klientom wysokiej jakości żywność w przystępnych cenach, wytworzoną z poszanowaniem środowiska naturalnego, ochrony bioróżnorodności i dobrostanu zwierząt. Najnowszym z nich jest wycofanie ze sprzedaży karpia żywego do 2021 roku

– mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska

Swoją decyzję firma argumentuje m.in. „zmianami w zachowaniach klientów” co pokazuje, że nasze indywidualne, etyczne decyzje w kwestiach żywienia mogą mieć duży wpływ na losy ryb i wszystkich innych zwierząt.

To kolejna znakomita wiadomość dla wszystkich, którym leży na sercu dobro zwierząt. Oprócz Carefoura, który dołączy do tego grona w 2021 roku, żywego karpia nie sprzedaje już sieć sklepów Auchan, Selgros, Tesco, Bi 1 (dawne markety REAL), Lidl, Aldi, Biedronka. Wygląda na to, że dbałość o dobrostan ryb i innych zwierząt może stać się naszą nową, polską tradycją

– komentuje Małgorzata Szadkowska z Compassion Polska.

--

Chcesz jeść odpowiedzialne? Zainteresował cię temat ryb dzikich i hodowlanych? Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie naszej kampanii PrzeRYBAne.