Ikona wyszukiwania

Kampanie

Po co ten PESEL?!

Czytaj więcej

Czym jest Europejska Inicjatywa Obywatelska i po co wam mój PESEL?

Europejska Inicjatywa Obywatelska nie jest zwykłą petycją, a obywatelskim projektem ustawy UE i działa na nieco innych zasadach – to realne narzędzie do zmiany przepisów prawa unijnego. Wymagania, takie jak podanie numeru PESEL, są warunkiem stawianym nie przez nas, a przez Polskę jako państwo członkowskie UE. Potwierdza to informacja o procedurach przeprowadzania Inicjatywy Obywatelskiej na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

W całej Unii, we wszystkich krajach, obywatele proszeni są o konkretne dane. Po zakończeniu Inicjatywy zostaną one zweryfikowane przez Ministerstwo w danym kraju (czy podana osoba istnieje itd.) i tym samym czy jej podpis jest ważny. Dane są zbierane TYLKO na potrzeby tej konkretnej Inicjatywy Obywatelskiej i zostaną zniszczone po 18 miesiącach od momentu zarejestrowania Inicjatywy (12 miesięcy trwa Inicjatywa, następnie potrzebny jest czas na weryfikację podpisów i odpowiedź Komisji).

Dane są chronione. Narzędzie, za pomocą którego zbieramy podpisy przez Internet, musiało otrzymać wcześniej certyfikat krajowy, co wymagało sprawdzenia, czy zachowane są odpowiednie środki bezpieczeństwa. Rozporządzenie 211/2011 w sprawie inicjatywy obywatelskiej gwarantuje także pełną ochronę danych osobowych na wszystkich etapach realizacji inicjatywy przez wszystkie uczestniczące w niej podmioty − organizatorów, państwa członkowskie i Komisję.

"Koniec Epoki Klatkowej" został oficjalnie zarejestrowany i widnieje w tym spisie aktualnie prowadzonych inicjatyw obywatelskich na stronie Komisji Europejskiej.

Tutaj dostępny jest certyfikat zgodności, wystawiony przez Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik (dokument w języku niemieckim).

Globe

Używasz przestarzałej przeglądarki, której nie obsługujemy. Uaktualnij swoją przeglądarkę, aby poprawić bezpieczeństwo.

Jeśli masz więcej pytań na ten temat lub inną sprawę, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@ciwf.pl. Na wszystkie pytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych. Jednak ze względu na dużą liczbę korespondencji, jaką otrzymujemy, czasami może to potrwać nieco dłużej. Prosimy, poczekaj aż odpowiemy na Twoje pytanie. Ewentualnie, jeśli Twoje zapytanie jest pilne, możesz skontaktować się z nami bezpośrednio dzwoniąc pod numer +48 22 428 23 56  (od poniedziałku do piątku od 9 do 17:30).